הרגלי הצריכה, תהליכי חיפוש המידע והדרך לקבלת החלטת רכישה עוברים בשנים האחרונות מהפכה דיגיטלית.

פלטפורמות השיווק מתעדכנות בקצב מסחרר והטכנולוגיה לא עוצרת!

הצרכן העתידי שמורגל כבר לסביבה מרובת מסכים יבצע בקרוב את תהליך הקניה ופעולות רכישה במספר ממשקים.

התהליך יכול להתחיל לדוגמה בהשוואת מחירים במסך המחשב הנייח ולהמשיך בהיכרות עם סרטון של המוצר בסמארטפון ולהסתיים בהזמנה מול מסך הטלוויזיה שהופך גם הוא ליותר ויותר אינטראקטיבי.

בעל העסק הקטן שברב המקרים מנסה עדיין להשלים פערים טכנולוגיים בתחום האינטרנט ומסחר אלקטרוני מתמודד היום במרחב אינטראקטיבי חדש, “המדיה החברתית”, ומתקשה לנצל את ההזדמנויות שממתינות בדרך.

בעולם שבו הגבול בין Off-line ל- On-line מטושטש וערך השיתוף הוא מעל לכל, האסטרטגיה של “להדביק את הקצב” כבר לא עובדת וחשוב שכל מנהל בעסק הקטן יבין את המשמעות העסקית של המגמות הטכנולוגיות כדי לדעת איך ניתן למנף לקידום הפעילות העסקית שלו.

לדוגמה, אם נאתר באילו אפיקים אינטראקטיביים יש לעסק יתרון במפגש עם הלקוח העתידי נוכל לנצל את המדיה החברתית לשיווק מפה לאוזן אלקטרוני בד בבד עם שימור לקוחות קיימים.

חשוב להכיר את המגמות העכשוויות כדי שנוכל לחשוב איך לעמוד בצפיות הלקוח:

Mobile: הצרכן מחובר 24 שעות ביממה לרשת וממש “מתמכר” לטלפונים החכמים.
Social: החלטות הקניה מושפעות משיתוף מידע והמלצות של מכרים ברשת החברתית. פייסבוק משמשת כפלטפורמה לשיווק מפה לאוזן אלקטרוני.
Local: לעסק הקטן חשוב להגיע לקהל יעד מפולח באזור הרלוונטי ורכיב ה-GPS בטלפונים חכמים מאפשר לבצע היום חיפוש שירותים ביחס למיקום של הצרכן.
Personal: הצרכן מחפש יותר ויותר פתרון שמתאים לצרכים הספציפיים שלו.

הצטרפו לאחת ההרצאות שלי,

ולימדו איך לבנות קמפיין מנצח עם פתרון שיווקי שמשלב את כל המגמות יחד!