בשנים האחרונות בעקבות השינויים בהרגלי הצריכה, האופן בו צרכנים מחפשים מידע והביסוס של המסחר האלקטרוני, אתר אינטרנט הפך למרכיב משמעותי בכל תוכנית עסקית ורשת האינטרנט נחשבת לזרוע שיווק מרכזית של כל חברה מסחרית.

הארגון צריך להתייחס לאתר אינטרנט כאמצעי טכנולוגי וכלי שיווקי אשר מטרתו לקדם את יעדי החברה וליישם את האסטרטגיה העסקית.
במקרים רבים, חברות תוכנה מציגות בפני בעל העסק “מוצרי מדף” (אתרים המבוססים על תבניות שפותחו בעבר לעסקים אחרים) ו”משכנעות” אותו להתאים את עצמו למישהו אחר

חברת וובטיפ (WebTip) מלווה ארגונים בתהליכי הטמעה של מערכות למסחר אלקטרוני ומייעצת למקבלי ההחלטות בכל הצמתים בדרך, אם זה בניהול מו”מ ובחירת ספקי השירות המתאימים, בניהול הפרויקט, בהגדרת ממשקים למערכות קיימות בארגון, בביצוע הטמעה מול משתמשי הקצה, או בקידום האתר במנועי החיפוש.

כדי להימנע מאכזבות בעתיד, חשוב מאוד כבר בשלבים הראשוניים של תכנון האתר לבצע את התהליך באופן מקצועי.

תהליך נכון יוצר תיאום ציפיות ומגדיר את הצרכים והיעדים הרלוונטיים לאופי הארגון באמצעות מסמך אפיון מפורט המציג דרישות לביצוע מחברת התוכנה.
בוובטיפ, שי ולמר, מומחה לתחום האינטרנט ופעילות במרחב הדיגיטלי מלווה את הארגון ומייצג את האינטרסים שלו בכל הסוגיות והלבטים העומדים בפניו בדרכו להקמה, הטמעה, ניהול וקידום של אתר מסחרי ותדמית עסקית באינטרנט.

כידוע עולם הדיגיטל מגוון ביותר ומכיל מגוון רב של גורמים עמם מקבלי ההחלטות נדרשים להתמודד:

  • אפיון צרכים וניתוח מממשקים למערכות קיימות בארגון
  • המרת תהליכים עסקיים לפורמט דיגיטלי
  • ניהול מו”מ מול חברות תוכנה
  • בחירת הקונספט העיצובי של האתר
  • הגדרת ממשק המשתמש והתאמה למובייל
  • ביצוע מבדקי קבלה למערכת החדשה
  • כתיבת תכנים שיווקיים באתר
  • קידום אתרים במנועי חיפוש
  • ניהול תדמית ברשת האינטרנט
  • תכנון של תקציב הפרסום ובחינת אפקטיביות של קמפיינים
  • ניתוח סטטיסטי, בקרה ושיפור יחס ההמרה באתר